آموزش های همگانی

ساخت وبلاگ

لپ تاپ استوک لمسی نوعی دستگاه همراه هست که به کاربران امکان نوشتن، رسم، و کنترل دستی روی صفحه نمایش را فراهم می‌کنند. این دستگاه‌ها به صورت خاص با قلم نوری قابل استفاده هستند و معمولاً از صفحه نمایش لمسی با کیفیت بالا برخوردارند. لت‌تاپ‌های استوک لمسی به عنوان یک پیشنهاد مناسب برای افرادی که به نوشتن دستی، طراحی، و انجام کارهای خلاقانه علاقه دارند، شناخته می‌شوند. در اینجا به تفصیل به ویژگی‌ها و مزایای این دستگاه‌ها خواهیم پرداخت. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

ویژگی‌های مهم لپ تاپ‌های استوک لمسی عبارتند از:

1. صفحه نمایش لمسی: صفحه نمایش لمسی با کیفیت و حساسیت بالا که به کاربر امکان نوشتن، رسم، و کنترل دستی را می‌دهد. بعضی از مدل‌ها دارای تکنولوژی‌های مانند IPS یا OLED هستند.

2. قلم نوری: لپ تاپ‌های استوک لمسی معمولاً با قلم نوری فعال یا لمسی نرم افزاری (به عنوان اسپن از مایکروسافت) همراه هستند که به کاربر امکان نوشتن دقیق، رسم، و کنترل صفحه نمایش را می‌دهد.

3. تبدیل به تبلت: بسیاری از لپ تاپ‌های استوک لمسی دارای مکانیزم تبدیل به تبلت هستند. این معمولاً به کاربر امکان می‌دهد تا دستگاه را به صورت تبلت باز کند و از ویژگی‌های لمسی و قلم نوری برای انجام کارهای دستی استفاده کند.

4. سیستم عامل: بسیاری از لپ تاپ‌های استوک لمسی از سیستم‌عامل‌هایی مانند ویندوز 10 یا ویندوز 11 پشتیبانی می‌کنند. این به کاربر اجازه می‌دهد تا از نرم افزار‌هایی که در ویندوز موجود هستند برای انجام کارهای مختلف استفاده کند.

5. کاربردها: لپ تاپ‌های استوک لمسی عمدتاً برای کاربردهایی مانند نوشتن دستی، طراحی، و کارهایی که نیاز به کنترل دقیق دستی دارند مناسب هستند. این دستگاه‌ها به طور گسترده توسط هنرمندان، طراحان، معماران، دانشجویان، و افرادی که به نوشتن و رسم دستی علاقه دارند، استفاده می‌شوند.

از طریق این ویژگی‌ها، لپ تاپ‌های استوک لمسی به کاربران امکان کنترل دستی دقیق و انجام کارهای خلاقانه روی دستگاه‌های خود را می‌دهند.

کاربردهای لپ تاپ‌های استوک لمسی:
 نوشتن دستی و نقاشی: با قلم نوری و صفحه نمایش لمسی، کاربران می‌توانند به راحتی نوشتن دستی، طراحی، و نقاشی دیجیتال را انجام دهند.
آموزش و آموزش مجازی: لپ تاپ‌های استوک لمسی می‌توانند برای آموزش و آموزش مجازی بسیار مفید باشند. اساتید و دانش‌آموزان می‌توانند از قلم نوری برای نمایش و توضیح مفاهیم استفاده کنند.
کارهای خلاقانه و طراحی: هنرمندان و طراحان از لپ تاپ‌های استوک لمسی برای ایجاد اثرات بصری و طراحی‌های خلاقانه استفاده می‌کنند.
کنترل دستی در برنامه‌ها و نرم‌افزارها: برخی از برنامه‌ها و نرم‌افزارها از ویژگی‌های کنترل دستی برای تعامل با کاربران استفاده می‌کنند.
لپ تاپ‌های استوک لمسی به عنوان یک ابزار خلاقانه و کمکی برای انجام کارهای دستی و خلاقانه بسیار مفید هستند. این دستگاه‌ها به کاربران امکان کنترل دقیق دستی را فراهم می‌کنند و به آن‌ها امکان ایجاد محتواهای دیجیتال با کیفیت را می‌دهند.

لپ تاپ‌های استوک لمسی (Stylus Laptop) یا لپ تاپ‌های استوک تبلت (Stylus Tablet) نوعی دستگاه همراه هستند که از صفحه نمایش لمسی به همراه ویژگی‌های قلم نوری برای ورود دستی اطلاعات و نوشتن و رسم روی صفحه نمایش استفاده می‌کنند. این دستگاه‌ها اغلب با قلم نوری ارائه می‌شوند که به کاربر امکان نوشتن و رسم دقیق روی صفحه نمایش را می‌دهد. نام “استوک” به معنای استفاده مجدد از دستگاه‌ها پس از استفاده ابتدایی و تعمیرات می‌باشد.

مدل 1: Dell Latitude 7400 2-in-1
لپ تاپ استوک لمسی Dell Latitude 7400 2-in-1 یکی از مدل‌های برتر در این دسته بندی است. این دستگاه از یک صفحه نمایش لمسی 14 اینچی با کیفیت FHD یا 4K، پردازنده Intel Core i7، 16GB RAM، و 512GB حافظه SSD بهره می‌برد. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به قلم نوری داخلی و باتری با عمر طولانی اشاره کرد.

مدل 2: Microsoft Surface Pro 7
Surface Pro 7 از سری تبلت‌های لمسی مایکروسافت است و با صفحه نمایش لمسی 12.3 اینچی با کیفیت بسیار بالا و وضوح فوق‌العاده به بازار آمده است. این دستگاه با پردازنده Intel Core i5/i7، 8GB/16GB RAM، و حافظه SSD با ظرفیت 128GB تا 1TB ارائه می‌شود. Surface Pro 7 به شما امکان استفاده به عنوان یک تبلت یا لپ تاپ را می‌دهد.

مدل 3: HP Spectre x360
لپ تاپ استوک لمسی HP Spectre x360 با طراحی زیبا و پردازنده‌های Intel Core i7 و 16GB RAM ارائه می‌شود. این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی OLED با کیفیت 4K است و به شما تجربه‌ای بی‌نظیر از تصاویر با کیفیت و وضوح بالا ارائه می‌دهد. همچنین، Spectre x360 از قلم نوری فعال نیز پشتیبانی می‌کند.

مدل 4: Lenovo ThinkPad X1 Yoga
لپ تاپ استوک لمسی Lenovo ThinkPad X1 Yoga از سری معروف ThinkPad بهره می‌برد. این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی 14 اینچی با کیفیت FHD یا 4K، پردازنده Intel Core i7، 16GB RAM، و حافظه SSD با ظرفیت 256GB تا 1TB است. از ویژگی‌های خاص این مدل می‌توان به استفاده از قلم نوری و مقاومت در برابر نفوذ آب اشاره کرد.

مدل 5: Asus ZenBook Flip 14
لپ تاپ استوک لمسی Asus ZenBook Flip 14 یک انتخاب اقتصادی است که با پردازنده‌های AMD Ryzen و Intel Core i5/i7 به بازار عرضه می‌شود. این دستگاه دارای صفحه نمایش لمسی 14 اینچی FHD است و از 8GB RAM و حافظه SSD با ظرفیت 256GB تا 512GB برخوردار است.

اگر قصد خرید لپ تاپ استوک لمسی دارید می توانید به دسته خرید لپ تاپ های استوک لمسی مراجعه بفرمایید و اگر قصد خرید لپ تاپ استوک تبلت شو دارید به دسته لپ تاپ تبلت شو مراجعه بفرمایید.

منبع: https://stokmall.ir/

آموزش های همگانی...
ما را در سایت آموزش های همگانی دنبال می کنید

برچسب : لپ تاپ, نویسنده : محمد سلحشوری shoreshirin بازدید : 29 تاريخ : 29 مهر 1402 ساعت: 16:51

بسیاری از کاربران زمانی که با تیم مشاوران مرکز تماس می گیرند و یا برای تعمیر انواع لپ تاپ به نمایندگی ما مراجعه می کنند، یک سوال اساسی در مورد خرید لپ تاپ ایسر یا ایسوس از خود می پرسند که در این مقاله می خواهیم به طور کامل به آن پاسخ دهیم. این سوال. البته در مطالب و مقالات سایت مزایا و معایب استفاده از لپ تاپ ایسر و ایسوس را به طور کامل بررسی کرده ایم و مدل های مختلفی از لپ تاپ ایسر را به نمایش گذاشته ایم که می تواند برای شما بسیار مفید باشد. ما فرم کامل را بررسی کرده ایم. . اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که سال هاست لپ تاپ ایسر یا ایسوس خود را خریداری کرده اید و به دنبال یک شرکت معتبر و مطلع برای تعمیر تجهیزات و کامپیوتر خود هستید، می توانید از خدمات دفتر ایسر استفاده کنید. مشکلات خود را در اسرع وقت حل کنید در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

ایسر یا ایسوس

ایسوس را می‌توان یکی از مطرح امروزی دانست که در چند سال گذشته توانسته است به خصوص در بازارهای داخلی ایران و خاورمیانه فروش بسیار بالایی داشته باشد.

ایسوس جزو برندهایی است که در کنار مشتری مداری سعی می‌کند تا با استفاده از روش‌های مختلفی که برای کاربران خود در نظر گرفته است رضایت آنها را از نظر امکانات و کارایی هایی که بر روی مدل های مختلف لپ تاپ قرار می‌دهد جذب نماید.

همین موضوع در کنار کیفیت ساختاری باعث شده است تا برند هایی مانند ایسوس و ایسر در سال‌های گذشته فروش بالایی در کشورمان داشته باشند و این یعنی کاربران به دنبال خدمات بیشتری در این زمینه هستند.

در بررسی مقایسه ایسر یا ایسوس می‌توان گفت زمانی‌که استقبال از یک برند زیاد شود کاربران مختلف نیز به سمت آن برند کشیده می‌شود و همین موضوع باعث شده است تا شرکت ها و مراکز مختلف زیادی در زمینه تعمیر و پشتیبانی از لپ تاپ های ایسوس و لنوو فعالیت خود را آغاز نمایند.

زمانی که کاربر در هنگام خرید متوجه این حجم بالا از پشتیبانی توسط مراکز مختلف برای یک دستگاه می شود قطعاً در انتخاب آن تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

محبوبیت ایسر

به همین دلیل است که لپ تاپ های ایسر امروزه با توجه به عدم استقبالی که از آنها صورت گرفته است خدمات پشتیبانی کمتری را برای فروش محصولات جدید دریافت می کنند.

همه ما به خوبی از کیفیت و کارایی لپ تاپ های ایسر آگاه هستیم و با توجه به قدیمی بودن این برند به خوبی می‌دانیم که تا چه اندازه می توانند محصولات متنوع و با کیفیتی را به بازار وارد نماید که همه طیف‌های جامعه می توانند از آن استفاده نمایند.

اما امروزه با توجه به پشتیبانی بیشتری که از محصولات ایسوس در بازار انجام می شود شاهد استقبال کاربران از این محصولات هستیم و این موضوع نمی‌تواند دلیلی برای برتری امکانات و کیفیت برند ایسوس نسبت به ایسر باشد.

پس در یک بازی زمانی می‌توان گفت که ایسوس توانسته است با توجه به تولید برخی از محصولات نسبت به رقیب خود یعنی ایسر پیشی بگیرد و البته در این میان خدمات مختلف و متنوع و پشتیبانی کاملی که از این برند در کشورمان انجام می شود مزید بر علت شده است تا کاربران تمایل بیشتری برای خرید محصولات ایسوس داشته باشند.

بررسی لپ تاپ ایسر

در قسمت بعدی برای مقایسه لپ تاپ ایسر یا ایسوس باید گفت که لپ تاپ های ایسر به دلیل کیفیت پایین آنچنان محبوب نیستند و با توجه به قدمت این محصول به راحتی می توان گفت که همچنان یکی از پرطرفدارترین هاست. تولید کنندگان لپ تاپ با کیفیت . در راس جهان ایسر قرار دارد که می تواند جالب ترین گزینه ها را در مدل های مختلف لپ تاپ به کاربران ارائه دهد.

در ایسر تنوع و کیفیت محصولات یک امتیاز ویژه است

ایسر در زمینه تولید محصولات دیجیتال همواره تلاش کرده است تا بالاترین کیفیت را ارائه دهد و مخاطبان اقشار مختلف جامعه را به خرید محصولات خود ترغیب کند.

این بدان معناست که ایسر سعی می کند محصولات متنوعی را از نظر قیمت و امکانات با توجه به نیاز کاربران ارائه دهد تا بتوانند محصولی را مطابق میل خود خریداری کنند و البته ممکن است هزینه های بالای برخی برندها با دان همراه باشد. اگر منابع وجود داشته باشد، پرداخت نکنید.

کاربرانی که قصد خرید محصولات ایسر یا ایسوس ما را دارند اغلب با چالشی اساسی به نام پشتیبانی از این محصولات مواجه می شوند که نمایندگی ایسر با خدمات ویژه ای در این زمینه سعی در رفع کامل آن داشته است.

علاوه بر تعمیرات اساسی و پشتیبانی از مدل های مختلف تبلت و لپ تاپ ایسر، شاهد استفاده از لوازم جانبی و لپ تاپ های کامپیوتری به صورت کاملا اورجینال و اورجینال در این برند هستیم که می توان آن را به عنوان یک مزیت ویژه برای کاربران در صورت بروز مشکل در نظر گرفت. هر گونه مشکلی داشته باشند می توانند از قطعات ضروری و واقعی مرکز تعمیر لپ تاپ ایسر استفاده کنند و واقعا در هزینه ها صرفه جویی کنند.

لپ تاپ های ایسر علاوه بر کیفیت و کارایی، از نظر قیمتی همه کاره هستند و این امر به کاربران این امکان را می دهد که به راحتی محصول مورد نظر خود را خریداری کنند که برای آنها به صرفه تر است.
اگرچه محصولات ایسر از نظر فنی و سخت افزاری در سطح بسیار بالایی قرار دارند، اما همانطور که گفته شد به دلیل عدم پشتیبانی کامل از این محصولات در مراکز مختلفی که در شهرهای بزرگ و کوچک وجود دارد، کاربران امروزی معمولا استقبال کمتری از ایسر می کنند. مارک، او انجام می دهد.

در عین حال بسیاری از کاربران نمی توانند محصولات ایسوس را در همان سطح قیمت خریداری کنند و باید قیمت بالاتری بپردازند.

گزارش های تعمیر لپ تاپ ایسر به خوبی متوجه شده اند که خدمات و پشتیبانی می تواند یکی از مهم ترین عوامل در خرید و استقبال مشتریان از یک محصول باشد و نمایندگی های ایسر سعی کرده اند این مشکل را به طور گسترده و مستقل برای مصرف کنندگان حل کنند. وزن مراکز مختلفی که باید در این حوزه وجود داشته باشد.

البته اگر قصد خرید محصولات و مطالعه مقاله مقایسه ایسر و ایسوس را دارید، بهتر است بدانید که هر دو برند از نظر کیفیت در یک سطح هستند و تفاوتی بین کیفیت و قابلیت های آنها وجود ندارد. آنها فراهم می کنند. آنها از استاندارد بسیار بالایی برخوردار هستند، بنابراین مصرف کنندگان می توانند با خرید محصولات از هر دو برند، نیازهای خود را برآورده کنند.

منبع: تعمیر لپ تاپ ایسر

آموزش های همگانی...
ما را در سایت آموزش های همگانی دنبال می کنید

برچسب : لپ تاپ, نویسنده : محمد سلحشوری shoreshirin بازدید : 61 تاريخ : 20 آذر 1401 ساعت: 21:10

بازار گوشی های هوشمند شاهد یکی از داغ ترین رقابت هایی است که در سال های اخیر به خود دیده است. سامسونگ یا شیائومی ؟ بزرگ ترین سوالی است که اکنون دوست داران گوشی های هوشمند با آن مواجه اند.انتظار می رود که هر دو برند محصولات خود را با تخفیف و افت قیمت بیشتری نسبت به قبل روانه بازار کنند زیرا هدف آنها پیشی گرفتن از یکدیگر است.در ادامه ۱۱ مورد از ویژگی ها ، سیاست ها و محصولات دو شرکت را بررسی می کنیم که ممکن است در انتخاب شما تاثیرگذار باشد. با وبلاگ ما همراه باشید.

این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

 

۱ – شیائومی در پنج ماه گذشته صدرنشین بازار بوده است در حالی که سامسونگ دچار نوسان بوده است.

سامسونگ یا شیائومی ؟شرکت شیائومی با استراتژی عالی قیمت گذاری خود توانسته از این حیث از رقیب خود برتر باشد.با این حال سامسونگ با ساخت مدل های متعدد با قیمت های متفاوت سعی می کند با این قیمت گذاری رقابتی مقابله کند.

۲ – سری جدید گوشی های سامسونگ پاسخ به استراتژی قیمت گذاری شیائومی است.

در اوایل امسال سامسونگ سه گوشی جدید M10 ، M20 و M30 را با قیمت پایین روانه بازار کرد. قیمت این گوشی ها زیر ۳ میلیون تومان است که قرار است حضور شیائومی در بازار را کاهش دهد.

۳ – پاسخ شیائومی به گوشی های بالارده سامسونگ با سری Redmi Note

شیائومی امسال گوشی های سری Redmi را با ویژگی های عالی و ساخت با کیفیت وارد بازار کرد که با وجود قیمت پایین تر از گوشی های بالا رده سامسونگ کیفیتی در حد و اندازه های آنها را ارائه می دهند.

۴ – فروش بیشتر با گوشی های ارزانتر : کاهش قیمت سامسونگ برای افزایش مشتریان

سامسونگ به تازگی اقدام به ساخت گوشی های جدید نمی کند بلکه قیت گوشی های قدیمی را کاهش می دهد.سری J سامسونگ در چند ماه گذشته شاهد افت قیمت های متفاوتی بوده است.

۵ – گوشی های ارزان تر : شیائومی نیز با کاهش قیمت رو به رو بوده است

گوشی های Redmi Note 6 ، Mi A2 و Redmi Note 5 Pro از برند شیائومی در چند ماه گذشته شاهد افت قیمت های مختلفی بوده است.

۶ – انتخاب های بیشتر برای مشتریان : سری A سامسونگ

سامسونگ یا شیائومی؟سامسونگ تنها به گوشی های میان رده سری J اکتفا نکرد به همین دلیل گوشی های جدید خود را تحت عنوان سری A روانه بازار کرد. تنوع این گوشی ها در بازه قیمتی ۲ تا ۶.۵ میلیون موجب افزایش گزینه های انتخابی مشتریان می شود.

۷ – افزایش تخفیف ها و فروش بیشتر : شیائومی تبلیغات خود را افزایش می دهد.

گزارشی از نمایندگی شیائومی نشان می دهد که xiaomi اکنون گوشی های خود را به شدت تبلیغ می کند. این ممکن است منجر به تخفیف ها و پیشنهادات بیشتری برای مصرف کنندگان شود.

۸ – طیف گسترده ای از گوشی های میان رده : دو گوشی جدید سامسونگ در هر ماه

طبق گزارش روزنامه تایمز سامسونگ قرار است در هر ماه دو گوشی را تحت سری A عرضه کند. قیمت این سری از ۲ تا ۱۰ میلیون تومان خواهد بود.

۹ – رقابت بین دو برند فقط به گوشی های هوشمند مربوط نمی شود : سامسونگ به تازگی تلویزیون های جدیدی برای رقابت با شیائومی ساخته است

رقابت بین دو برند فقط به گوشی های هوشمند مربوط نمی شود. سامسونگ برای گرفتن بازار از شیائومی تلویزیون های جدید را عرضه کرده است که از ۸.۵ میلیون تومان آغاز می شود.

۱۰ – شیائومی یک روز پس از رونمایی سامسونگ از تلویزیون های جدید خود قیمت محصولاتش را کاهش داد.

درست یک روز پس از رونمایی سامسونگ از سری جدید تلوزیون های خود ، شیائومی کاهش قیمت تلوزیون های خود را اعلام کرد. Xiaomi Mi LED TV 4 Pro با نمایشگر ۵۵ اینچی افت ۱.۵ میلیونی را تجربه کرده است و اکنون با قیمت حدود ۱۰ میلیون تومان به فروش می رسد.

۱۱ – ویژگی های جدید و گوشی های بهتر : از هر دو برند انتظار نوآوری های بیشتری داشته باشید.

شیائومی با ساخت Redmi Note 7 Pro که دارای دوربین ۴۸ مگاپیکسل است تولید گوشی هایی را با دوربین قدرتمند آغاز کرده است. سامسونگ هم ویژگی هایی مانند حسگر اثر انگشت روی صفحه نمایش را در گوشی های میان رده خود قرار داده است.

بنا براین ما می توانیم در کنار این رقابت شاهد نوآوری های خلاقانه بیشتری از هر دو برند باشیم.

به نظر شما سامسونگ یا شیائومی ؟

منبع: https://mi-repair.ir/remove-mi-account-xiaomi/

آموزش های همگانی...
ما را در سایت آموزش های همگانی دنبال می کنید

برچسب : شیائومی, نویسنده : محمد سلحشوری shoreshirin بازدید : 77 تاريخ : 15 آذر 1401 ساعت: 18:14

بررسی انواع سری لپ تاپ های دل به ما این امکان را می دهد تا بتوانیم از در میان مدل های مختلفی که این برند به بازار ارائه نموده است یک محصول مناسب با توجه به نیاز خود را خریداری نماییم.دل که به عنوان یکی از تولید کننده های قدیمی در این زمینه شناخته می‌شود امروز به عنوان سومین تولیدکننده برتر لپ تاپ در جهان فعالیت می‌کند.به جز خانواده گیمینگ لپ تاب دل بقیه محصولات در همه سری ها برای دو فاکتور ساده و در یک در بازار یافت می‌شود در نتیجه کسانی که به دنبال خرید لپ تاپ های دل هستند می‌توانند انتخاب‌های بسیار متنوعی داشته باشند. قصد داریم به بررسی سری های مختلف لپ تاپ های دل بپردازیم. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

 

لپ تاپ دل inspiron

یکی از متنوع ترین و جذاب ترین خانواده های لپ تاپی که در بازار مشاهده می کنید مربوط به این خانواده از لپ تاپ های دل است.

این خانواده از انواع سری لپ تاپ های دل لپ تاپ های مخصوص استفاده دانش آموزان، دانشجویان، کاربری های خانگی و اداری و یا تولید محتوا میباشند.

مدلهای مختلفی از این سری در بازار دیده می‌شود که ویژگی‌های آن‌ها می‌توان به قدرت بالا، قیمت بسیار مناسب، بزرگ بودن نمایشگر و یا در بسیاری از انواع آنها میخوامت بسیار کم را مشاهده نمود.

نمایشگر در محصولات دل inspiron با ابعاد گوناگون در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که به آن ها اجازه می دهد تا از این دستگاه برای کاربری های مختلف مانند تماشای فیلم یا پردازش ویدئو ها و فایل های مختلف استفاده نمایید.

کروم بوک های در نیز به عنوان زیرمجموعه از این خانواده طراحی و ساخته شده اند.

اگر در بازار بخواهیم امروز بهترین مدل لپ تاپ هایی که در این خانواده از انواع سری لپ تاپ های دل قرار می‌گیرند را خریداری نماییم آمار و ارقام به ما لپ تاپ مدل inspiron 13 7000 را پیشنهاد می دهند.

لپ تاپ ۱۳ اینچی در مدل دو در یک در بازار یافت شده که ترکیبی از قدرت و کارایی را اختیار کاربران قرار می دهد و همچنین به نمایشگر با قدرت فورکی نیز مجهز شده است.

در این سری در بین انواع سری لپ تاپ های دل می توانید با توجه به نیاز خود در سطح بازار یک مدل بسیار مناسب و مطمئن را خریداری نمایید که نیازهای شما را به صورت کامل برطرف می‌کند.

لپ تاپ دل xps یکی از انواع سری لپ تاپ های دل با قدرت پردازش بسیار عالی

شرکت دل از چند سال پیش محصولی به نام xps13 ایروانی بازار نموده است که در گروه لپ تاپ های حرفه ای و بسیار سبک قرار می گیرد.

لپ تاپ ها با توجه به سخت افزار بسیار قوی و همچنین امکانات بسیار مناسبی که در آنها قرار گرفته است به عنوان محصولات مناسبی برای انواع محیط های خانگی و اداری و در محل کار فریلنسر ها برای تولید محتوای حرفه ای پیدا کرد.

طراحی بسیار زیبا و خارق العاده در کنار قدرت پردازش که می تواند تمامی نیازهای پردازشی حرفه‌ای کاربران را برطرف نماید از مهم‌ترین ویژگی‌های این لپ‌تاپ‌ها است.

این لپ‌تاپ‌ها در نگاه اول با طراحی چشم‌از و بدنه مقاوم و همچنین عمر باتری بسیار عالی هر خریداری را به خود جذب می کنند.

البته یکی از مواردی که می‌تواند مشتریان را برای خرید این محصولات زیبا و با کیفیت با دغدغه‌های روبرو کند قیمت بسیار بالاتر آنها نسبت به دیگر محصولات دل باشد.

لپ تاپ های مخصوص بازی شرکت دل

با توجه به اینکه بسیاری از شرکت های تولید کننده لپ تاپ سری مختلفی را برای لپ تاپ های گیمینگ خود انتخاب کرده و آنها را تولید و روانه بازار کردند شرکت دل نیز ی لپ تاپ های مخصوص بازی خود از یک سری خاص به نام لپ‌تاپ‌های الین ویر استفاده نموده است.

لپ تاپ های Alienware در دسته بندی لپ تاپ های سنگین و ضخیم قرار می گیرند که البته از جدیدترین پردازنده های گرافیکی برای آنها استفاده شده است.

پردازنده های مرکزی مناسب شرکت اینترنت نیز برای این محصولات در نظر گرفته تا بتواند همه نیازهای کاربران برای اجرای مدرن ترین بازی ها را به خوبی برطرف نمایند.

علاوه بر این شرکت دل سری دیگری از لپ تاپ های مخصوص بازی خود را با نام سری G روانه بازار نموده است.

این گروه و دسته اولین بار در سال ۲۰۱۸ معرفی شد و در میان انواع سری لپ تاپ های دل در سری inspiron دل قرار می گرفت.

دل با تولید لپ تاپ های این سری قصد داشت تا لپ تاپ های مخصوص بازی را با قیمت پایین تری برای مشتریان بازار که سطح درآمد کمتری دارند ارائه نماید.

در این محصولات سعی کرده است تا از به روز ترین پردازنده های مرکزی و گرافیکی استفاده شود و رم و حافظه که برای آنها در نظر میگیریم گرفته می‌شود به اندازه باشد تا تمامی نیازهای کاربران را با توجه به سطح قیمتی که برای هر محصول در نظر گرفته می شود برطرف نماید.

لپ تاپ های اداری دل
یکی دیگر از انواع سری لپ تاپ های دل به لپ تاپ های اداری شرکت برمی گردد که در خانواده لتیتیود قرار می گیرد.

این سری از لپ تاپ های دل از قدیم به عنوان انتخاب رشته کسب و کارها شناخته می شوند و به همین دلیل بسیاری از مدل هایی که در بازار مشاهده میکنیم با لقب هایی مانند بادوام ترین لپ تاپ های دل شناخته می شوند.

در طراحی های جدیدی که از لپ تاپ های اداریLatitude مشاهده می‌کنیم از طراحی های باریک و زیبا و ضخامت و دوام بسیار مناسبی نیز استفاده شده است.

جدیدترین و بهترین لپ تاپی که در این درس می توانید پیدا کنید مدل ۷۴۹۰ آن است که در دسته ۷۰۰۰ این سری قرار می گیرد.

هرچند این محصول نسبت به سری های قبلی خود زیبایی بیشتری ندارد اما می تواند به خوبی تمامی نیازهای کاربران را برطرف نماید.

لپ تاپ های هیبریدی ۵۳۰۰ در این خانواده نیز می توانند یکی دیگر از محصولات مناسب برای کاربردهای اداری باشند.

طبق بررسی های کارشناسان ما در نمایندگی دل امکانات عالی و سخت افزار بسیار قوی که در این محصولات قرار دارد می تواند شما را امیدوار کند تا بتوانید مدت بسیار زیادی از آن مفید این محصولات برای کسب و کار خود در محیط های اداری استفاده نمایید.

لپ تاپ دل وسترو

بررسی نمایندگی تعمیرات لپ تاپ دل نشان میدهد یکی دیگر از دسته بندی انواع سری لپ تاپ های دل به لپ تاپ های دل vestro برمی گردد که برای پردازش های سنگین و استفاده کاربران بسیار حرفه‌ای مناسب هستند.

از جمله مهمترین و پرکاربردترین لپ تاپ های این سری در بازار می توان به مدل vestro 15 3590اشاره نمود که از پردازنده نسل دهم اینتل و ۸ گیگ رم بهره مند است تا قدرت و کارایی بسیار بالایی را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

منبع: https://dell-repair.ir/repair-all-in-one-dell/

آموزش های همگانی...
ما را در سایت آموزش های همگانی دنبال می کنید

برچسب : لپ تاپ, نویسنده : محمد سلحشوری shoreshirin بازدید : 84 تاريخ : 15 دی 1401 ساعت: 18:30

از نظر ارتقاء، لپ تاپ­ها با دسکتاپ­ها متفاوت هستند. لپ‌تاپ‌ها و سایر رایانه‌های قابل حمل، بر خلاف رایانه‌های رومیزی، به ندرت گزینه‌های ارتقای متعددی برای قابلیت بهتر دارند. از این رو، ارتقاء لپ تاپ­ها در مقایسه با رایانه­های رومیزی دشوارتر است. یکی از بهترین لپ تاپ­های جهان لنوو است که می­توان به سادگی آن را ارتقا داد. آنچه می­توانید در لپ تاپ لنوو ارتقا دهید بر اساس سازنده یا مدل لپ تاپ تعیین می­شود.

این یک محتوای تخصصی است و جز خدمات و یا اطلاعات ما محسوب نمی شود و در پایان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسی نمایید...

از سوی دیگر، اکثر لپ‌تاپ‌های لنوو، امکان ارتقا یا تعویض حافظه سیستم، هارد دیسک و همچنین CPU در نسل­های 4 به پایین را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. برخی از مدل­های لپ تاپ لنوو به شما این امکان را می­دهند که آن‌ها را به روشی ساده­تر ارتقا دهید. در ادامه مقاله قصد داریم تا با شما عزیزان در رابطه با روش­های ارتقا لپ تاپ لنوو بحث نماییم. با وبلاگ ما تا پایان این مقاله همراه باشید.

ارتقا رم لپ تاپ لنوو

RAM  مخفف Random Access Memory است، اما شما آن را به نام حافظه فیزیکی یا به سادگی حافظه نیز خواهید دید. سیستم عامل شما از RAM برای ذخیره موقت اطلاعات مربوط به فرآیندها و وظایف در حال اجرا استفاده می­کند.  RAM بیشتر به این معنی است که فرآیندهای بیشتری می­توانند به طور همزمان اجرا شوند.

رم کامل می­ تواند باعث مشکلات عملکرد شود؛ زیرا سیستم عامل باید سرریز را در جای دیگری ذخیره کند. برای آزاد کردن حافظه برای فرآیندها و وظایف فعال، سیستم شروع به نوشتن داده­های اضافی، یعنی اطلاعات مربوط به فرآیندها یا وظایف غیرفعال، روی هارد دیسک (حافظه مجازی) می­کند. هنگامی که کاربر به یک فرآیند یا کار  برمی‌گردد، سیستم باید ابتدا RAM را آزاد کند، سپس داده‌های مورد نیاز را از هارد دیسک دریافت کرده و در RAM بارگذاری کند.

 از آنجایی که سرعت خواندن/ نوشتن هارد به طور قابل توجهی کمتر از سرعت خواندن / نوشتن رم است، کاربر با تاخیر مواجه می­شود. اگر زمانی که می‌خواهید بین برنامه‌ها جابجا شوید، به نظر می‌رسد که لپ‌تاپ لنوو شما اغلب کند می‌شود، افزودن رم لپ‌تاپ احتمالاً سیستم شما را تقویت می‌کند.

نکات قبل از تعویض و ارتقا رم

نوع اشتباه رم مانند DDR2 به جای  DDR3 در لپ تاپ شما جا نمی­شود. برای بهترین نتیجه، مطمئن شوید که فرکانس ساعت حافظه­های رم خود را مطابقت دهید. به عبارت دیگر، هنگامی که یک حافظه رم اضافی خریداری می­کنید، مطمئن شوید که تعداد مگاهرتز آن با آنچه قبلاً دارید یکسان است.

همچنین به خاطر داشته باشید که ماژول­های RAM لپ تاپ به طور قابل توجهی کوچکتر از ماژول­های رایانه ­های رومیزی هستند، بنابراین آن‌ها را SO-DIMM برای ماژول­های حافظه دوگانه کوچک درون خطی می­نامند. به طور تصادفی نوع اشتباه DIMM را خریداری نکنید.

در اینجا خلاصه­ای از آنچه باید بدانید آمده است:

نوع رم، یعنی  DDR، DDR2  یا  DDR3و یا حتی DDR4
مقدار مگاهرتز پشتیبانی شده توسط لپ تاپ لنوو شما
اندازه فیزیکی SO-DIMM برای لپ‌تاپ
ترکیب ماژول­های مختلف رم می­تواند باعث ایجاد مشکلاتی در عملکرد به دلیل ناسازگاری رم شود. در بدترین حالت، سیستم بوت نمی­شود یا ممکن است یکی از ماژول­های RAM را تشخیص ندهد. اگر می‌خواهید ماژول رم اصلی را نگه دارید و اگر با تنظیم تنظیمات در بایوس راحت نیستید، باید ماژول دومی با همان مارک پیدا کنید، یعنی فرکانس، تأخیر و ولتاژ یکسان.

نحوه اضافه کردن و ارتقا رم لپ تاپ لنوو

حال که به نکات قبل از ارتقا لپ تاپ لنوو در رابطه با رم پی بردید وقت تعویض رم می­باشد. قبل از انجام عملیات، حتما آن را از برق بکشید، خاموش کنید و باتری را خارج کنید.

جایگزین کردن اکثر ماژول­های رم بسیار آسان می­باشد. ممکن است یک دریچه دسترسی به رم در پشت لپ تاپ خود پیدا کنید. در غیر این صورت، بررسی کنید که آیا می­توانید قاب پشتی یا صفحه کلید را بردارید تا RAM  نمایان شود. اگر نمی­توانید رم را در جایی پیدا کنید، به دفترچه راهنما یا وب سایت لنوو مراجعه کنید.

رم را در معرض دید قرار دهید: دریچه پلاستیکی قابل جابجایی را که محفظه RAM را می­پوشاند پیدا کنید. اگر دو محفظه دارید، محفظه بزرگ‌تر احتمالا هارد دیسک را نگه می­دارد. پیچ­ها را باز کنید و پوشش را بردارید. این باید یک یا دو اسلات RAM را نشان دهد که یکی یا هر دو ممکن است پر شده باشند.
ماژول­های RAM قدیمی را بردارید: برای آزاد کردن یک ماژول RAM، گیره­های چپ و راست را به طرفین بکشید. هنگامی که گیره آزاد شد، باز می­شود و می­توانید به سادگی آن را بیرون بکشید.
ماژول­های RAM جدید خود را وارد کنید: برای قرار دادن یک ماژول رم جدید، آن را با زاویه 45 درجه به داخل شیار بلغزانید، مطمئن شوید که واقعاً در شکاف قرار دارد، سپس آن را به سمت پایین فشار دهید. می‌دانید که ماژول‌ها را درست زمانی وارد کرده‌اید که بریدگی‌های کوچک کناره‌های ماژول RAM با برآمدگی‌های کوچک روی گیره‌ها هماهنگ شده‌اند.
در بایوس یا ویندوز بوت شوید: می‌توانید قبل از راه‌اندازی ویندوز وارد بایوس شوید تا بررسی کنید که آیا RAM شناسایی شده است یا خیر و آیا گزینه‌های دیگری وجود دارد که می‌توانید فعال کنید.

ارتقا هارد لپ تاپ لنوو

ارتقا لپ تاپ لنوو به رم ختم نمی­شود و می­توان هارد آن را نیز به SSD ارتقا داد. هیچ راهی بهتر از جایگزینی هارد مکانیکی خود با یک درایو حالت جامد (SSD) برای افزایش سرعت عملکرد نوت بوک وجود ندارد. این کار سختی نیست. اگر فکر می­کنید نصب مجدد ویندوز و همه برنامه­های شما از ابتدا و بازگرداندن تنظیمات مورد علاقه شما ممکن است پیچیده باشد، نگران نباشید. حداکثر ظرف یک یا دو ساعت با یک کلون از هارد دیسک قدیمی خود به کار برمی‌گردید. با این تفاوت که سیستم سریع‌تری خواهید داشت.

نکات قبل از ارتقا هارد HDD به SSD

روشی که باید برای ارتقای لپ تاپ لنوو خود با SSD  دنبال کنید تا زمانی که بتوانید به راحتی به محفظه هارد دیسک دسترسی داشته باشید. دومین کاری که باید انجام دهید این است که یک درایو SSD را پیدا کنید که با لپ تاپ لنوو شما سازگار باشد. باید بررسی کنید که کانکتور سازگار است و اندازه آن با محفظه در نوت بوک مطابقت دارد. بیشتر لپ تاپ­های لنوو دارای یک محفظه 2.5 اینچی هستند، اما لپ‌تاپ‌های فوق‌قابل حمل ممکن است به جای آن یک جایگاه 1.8 اینچی داشته باشند. علاوه بر این، حتی در بین هارد دیسک‌های 2.5 اینچی، مدل­هایی با ضخامت­های مختلف وجود دارد.

لپ تاپ­های مدرن لنوو معمولاً درایوهای 2.5 اینچی را با رابط SATA نصب می­کنند. دفترچه راهنمای محصول خود را بررسی کنید تا بفهمید کدام اندازه SSD و رابط را باید خریداری کنید. به طور کلی، بدانید که درایو ذخیره سازی 7 میلی متری SATA SSD را می­توان در یک محفظه 9.5 میلی متری نیز نصب کرد. علاوه بر این، برخی از مدل­ها با شاسی مخصوص به فروش می­رسند که امکان نصب آن‌ها را حتی در اتاق­های بزرگ‌تر فراهم می ­کند.

موارد نیاز قبل ارتقا و تعویض هارد

علاوه بر اندازه و رابط، مراقب باشید مدلی را انتخاب کنید که حداقل فضای کافی برای پارتیشن ویندوز و پارتیشن بازیابی سیستم را داشته باشد. صرف نظر از مدلی که انتخاب می­کنید، به خاطر داشته باشید که شاسی خارجی نه تنها به شما برای اتصال خارجی SSD در طول فرآیند شبیه سازی دیسک کمک می­کند، بلکه بعداً برای بازیافت هارد دیسک مکانیکی که می­خواهید بردارید، می­توانید از آن استفاده کنید.

آماده سازی برای ارتقا هارد به SSD

هارد دیسک قدیمی را برای شبیه سازی آماده کنید: ابتدا باید کارهای مقدماتی را روی هارد دیسک قدیمی انجام دهید. یک تصویر پشتیبان در ویندوز با رفتن به کنترل پنل و سپس انتخاب مورد در Control Panel > System and Security > Backup and Restore ایجاد کنید. در منوی سمت چپ، “System Image Backup” را انتخاب کنید تا یک تصویر سیستم در هارد دیسک خارجی یا درایو شبکه ایجاد شود.

پوشه­ های بزرگی که نیازی به انتقال به SSD ندارند را جابه جا کنید: اگر هارد دیسک قدیمی شما بزرگ‌تر از SSD مورد نیاز برای نصب باشد، این اتفاق می­افتد (به عنوان مثال، اگر هارد دیسک قدیمی شما 500 گیگابایت است و SSD خریداری شده مدل 120 گیگابایتی است). در این صورت، پوشه‌های بزرگ‌تر مانند پوشه‌هایی که حاوی عکس‌ها، ویدیوها و بازی‌ها هستند  را به یک هارد دیسک متفاوت از SSD منتقل کنید تا تصویر پشتیبان به اندازه کافی برای SSD باشد.
هارد دیسک قدیمی خود را تمیز کنید تا فضای بیشتری آزاد شود: برای مثال، می‌توانید برنامه‌هایی را که دیگر استفاده نمی‌کنید و فایل‌هایی را که دیگر مورد نیاز نیستند و نیازی به کلون شدن در SSD جدید ندارند، حذف نصب کنید. می‌توانید نرم‌افزار رایگان CCleaner را نصب و اجرا کنید، که به‌طور خودکار فایل‌های موقت قدیمی و سایر موارد آشغال فضایی را حذف می‌کند.

شروع ارتقا هارد به SSD

SSD را به صورت فیزیکی وصل کنید: SSD را در شاسی خارجی نصب کنید یا آن را به آداپتور  USB SATA  متصل کنید، سپس آن را از طریق کابل USB به لپ تاپ وصل کنید.
SSD را راه اندازی کنید: اگر SSD به طور خودکار توسط ویندوز شناسایی نشد و یک حرف درایو به آن اختصاص داده نشد، باید از مدیریت دیسک ویندوز استفاده کنید. Charm Bar را فعال کنید و با کلید مدیریت دیسک جستجو را شروع کنید، سپس از میان نتایج گزینه ایجاد و فرمت پارتیشن‌های دیسک سخت را انتخاب کنید. در لیست درایو ظاهر شده، SSD جدید را به عنوان یک دیسک جدید خواهید دید. اگر روی آن نوشته شده not initialized کلیک راست کرده و Initialize Disk را انتخاب کنید.
اندازه پارتیشن فعلی را تغییر دهید: برای اطمینان از اینکه اندازه آن کوچکتر یا حداکثر برابر با واحد SSD است. برای دیدن آن می­توانید در مدیریت دیسک بمانید، جایی که می­توانید اندازه هر دو پارتیشن را تجزیه و تحلیل کنید (معمولاً C: جایی است که ویندوز و برنامه­ها در آن نصب می­شوند). اگر درایو C بزرگ‌تر از فضای SSD است، باید آن را فشرده کنید. در این حالت بر روی پارتیشن کلیک راست کرده و مورد Shrink Volume را انتخاب کنید.

در پنجره بعدی تنظیمات پیش فرض را بدون تغییر رها کنید و بر روی Reduce کلیک کنید. این کار اندازه پارتیشن اولیه را بدون توجه به بقیه فضای تخصیص نیافته کاهش می­دهد. نگران نباشید در طول فرآیند شبیه سازی، نرم افزاری که استفاده می­کنید، اندازه را تغییر می­دهد و فضایی را به درستی روی SSD شما تخصیص می­دهد. در این مرحله باید لپ تاپ لنوو خود را مجددا راه اندازی کنید تا تغییرات اعمال شوند.

نرم افزار کلونینگ را نصب کنید: برای کلون کردن از برنامهEaseUS Todo Backup Free  استفاده کنید؛ یک برنامه رایگان برای استفاده شخصی، با رابط کاربری ساده و بصری، که می‌تواند انتقال به SSD را بهینه کند

هارد دیسک مبدا و مقصد را انتخاب کنید: با EaseUS Todo Backup، دکمه Clone را در صفحه شروع انتخاب کنید. برای انتخاب هارد دیسک مبدأ HDD قدیمی و هارد مقصد SSD جدید ویزارد را دنبال کنید. اطمینان حاصل کنید که هنگام انتخاب درایو مقصد، گزینه Optimize for SSD علامت زده شده است. به این ترتیب مطمئن خواهید بود که سکتورهای SSD در یک راستا قرار می­گیرند تا پس از کلونینگ برای بوت شدن از SSD مشکلی نداشته باشید.
بررسی­های نهایی و شروع شبیه سازی: در صفحه بعدی می­توانید پارتیشن­های منبع و هدف را برای آخرین بار مقایسه کنید. همان‌طور که خودتان خواهید دید، EaseUS  به طور خودکار اندازه دو درایو را با استفاده از فضای تخصیص نیافته روی هارد دیسک مورد نظر تنظیم می ­کند.

قرار دادن SSD در لپ تاپ لنوو

پس از اتمام عملیات کلون کردن و شبیه سازی وقت آن رسیده که هارد را درون لپ تاپ لنوو قرار دهید. برای این کار مراحل زیر را دنبال نمایید:

لپ تاپ را خاموش کنید و پوشش محافظ هارد دیسک را بردارید: لپ تاپ را خاموش کنید و سیم برق و هر کابل دیگر از جمله کابل SSD را از پریز جدا کنید. همچنین در صورت دسترسی به باتری آن را جدا کنید. پیچ­های نگهدارنده پانل پوشش هارد دیسک را باز کنید و پوشش هارد دیسک را بردارید تا دسترسی آزاد به هارد دیسک داشته باشید. همه پیچ‌هایی را که هارد دیسک را محکم می‌کنند در قسمت لپ تاپ پیدا کنید. قبل از اینکه بتوانید دیسک را بردارید، باید همه آن‌ها را باز کنید. هارد دیسک قدیمی را با زاویه 30 یا 45 درجه بلند کرده و مستقیماً بیرون بکشید.

به جای هارد دیسک قدیمی، SSD را نصب کنید: SSD را با تغییر روشی که برای جدا کردن درایو قدیمی استفاده کردید، نصب کنید. درایو را 30 یا 45 درجه کج کنید، آن را محکم روی کانکتور فشار دهید، سپس بگذارید صاف بماند. از پیچ­هایی که برداشته­اید برای محکم کردن آن روی پایه استفاده کنید، سپس درب محافظ را دوباره نصب کنید.
لپ تاپ خود را از SSD بوت کنید: منبع تغذیه را وصل کنید و لپ تاپ را روشن کنید. اگر لپ تاپ به طور معمول بوت می­شود و همه برنامه­های خود را نصب کرده­اید که اکنون سریعتر شروع می­شوند، همه چیز خوب پیش رفته است. به عنوان آخرین آزمایش برای اطمینان از عدم وجود مشکل، بررسی کنید که ویندوز به درستی درایو ذخیره سازی را به عنوان SSD تشخیص دهد.
در کنترل پنل، ابزار یکپارچه سازی (Defragment and Optimize Drive) را اجرا کنید. در صفحه Optimize Drive که باز می­شود، دیسک دارای ویندوز باید به عنوان یک درایو حالت جامد گزارش شود. اگر ویندوز 7 دارید، جستجو را با کلید defrag  شروع کنید و در نتایج Disk Defragmenter  را انتخاب کنید، سپس روی تب Configure Schedule کلیک کنید و در زیر Disks  دیسک جدید را انتخاب کنید که باید به عنوان SSD نشان داده شود.

ارتقا لپ تاپ لنوو در رابطه با CPU

ارتقا لپ تاپ لنوو در رابطه با CPU یکی دیگر از آپدیت­هایی است که تنها این مورد بر روی پردازنده­های نسل4 به پایین امکان پذیر است. پس اگر شما لپ تاپ لنوو قدیمی دارید که از پردازنده 4 به پایین را پشتیبانی می­کند، می­توانید آن را تعویض و ارتقا دهید. پس از تصمیم به بازیابی عملکرد با ارتقاء، در ابتدا باید بفهمید که آیا می­توان پردازنده را در لپ تاپ جایگزین کرد یا خیر.

 کار آسانی نیست، زیرا تشخیص اینکه آیا می­توان پردازنده را روی یک لپ تاپ لنوو جایگزین کرد، بسیار دشوار است، حتی اگر مارک و مدل محصول را بدانید، به دلیل پیکربندی متفاوت دستگاه­ها، بسیار سخت می­باشد. اینکه آیا CPU از طریق کانکتورهای مخصوص روی مادربرد نصب شده باشد ، مستقیماً به این معیار بستگی دارد. هر دو مورد اول و دوم امکان قرار دادن یک پردازنده جدید را در واحد فراهم می­کنند، اما روش تعویض به طور قابل توجهی از نظر پیچیدگی متفاوت است.

اگر لپ تاپ لنوو در حال استفاده دارای یک بسته جمع شونده باشد، روند تعویض قطعه سخت نیست، می­توان آن را تعویض کرد. در مورد دوم، برای مدرن کردن واحد، لحیم کردن کنتاکت­ها ضروری خواهد بود، که به سختی در خانه امکان پذیر است، زیرا نیاز به دانش و مهارت خاصی در زمینه فناوری کامپیوتر مهندسی دارد و تجهیزات مورد نیاز است، کارشناسان ما آماده هستند تا در این رابطه به شما کمک رسانی کنند کافی است با ما تماس بگیرید یا به محل تعمیراتی ما مراجعه نمایید تا در اسرع وقت کار ارتقا CPU را برای لپ تاپ لنوو شما انجام دهیم. بنابراین، ابتدا باید متوجه شوید که آیا پردازنده لحیم شده است یا در سوکت قرار داده شده است. چندین راه برای فهمیدن این موضوع وجود دارد:

با جدا کردن لپ تاپ و ارزیابی بصری پیکربندی مدل.
با مطالعه مستندات فنی در صورت موجود بودن دستورالعمل دستگاه. این گزینه فقط در صورت وجود دستورالعمل بومی کار می­کند، زیرا تجهیزات لپ تاپ لنوو نه تنها به مدل دستگاه، بلکه به محل مونتاژ نیز بستگی دارد.
روش مطالعه اطلاعات در اینترنت. این روش از نظر قابلیت اطمینان مشابه روش قبلی است، اما همیشه 100٪ پاسخ نمی­دهد.
با دانلود یک برنامه ویژه که منابع آن به شما امکان می­دهد وضعیت را روشن کنید. برای این منظور از نرم افزار CPU-Z استفاده می­شود که با آن می­توانید از طریق نام پردازنده نصب شده متوجه شوید که آیا امکان نصب پردازنده جدیدتر روی لپ تاپ شما وجود دارد یا خیر.

شروع ارتقا و تعویض CPU در لپ تاپ لنوو

بعد از اینکه تمامی نکات بخش­های بالایی را اجرا کردید و متوجه شدید که CPU شما قابل ارتقا است این بخش را با دقت بالایی دنبال نمایید. پس از انتخاب جایگزین مورد نیاز قطعه، کاربر مستقیماً به برنامه زمان‌بندی اجرا نزدیک می­شود. علاوه بر خود پردازنده، برای انجام صحیح عملیات، باید مجموعه­ای از دستمال مرطوب تمیز، یک پیچ گوشتی کوچک و خمیر حرارتی تهیه کنید که در مراحل نصب به آن نیاز خواهید داشت.

 قبل از اقدام به جداسازی لپ‌تاپ، باید بایوس را به‌روزرسانی کنید، دستورالعمل‌ها را بخوانید و حتی بهتر، آن را در دسترس داشته باشید تا نکات آن را در حین کار دنبال کنید. الگوریتم جایگزینی پردازنده در ارتقا لپ تاپ لنوو عملاً با مارک و مدل دستگاه تفاوتی ندارد. لپ‌تاپ‌های تولیدکنندگان مختلف، در صورت مجاز بودن فنی، طبق مقررات زیر ارتقا می‌یابند:

پس از آماده سازی پردازنده جدید، مواد پشتیبانی و دستورالعمل­ها، می­توانید به جداسازی مستقیم لپ تاپ لنوو اقدام کنید. در فرآیند برداشتن دنده­ها مهم است که مکان آن‌ها را به خاطر بسپارید یا آن‌ها را علامت گذاری کنید، که روند مونتاژ را بسیار تسهیل می­کند و نصب بست­ها را در مکان­های معمولی تضمین می­کند.

برای رسیدن به پردازنده و تعویض آن، باید سیستم خنک کننده دستگاه را جدا کنید و همچنین قبل از نصب آن را از گرد و غبار و زباله تمیز کنید.

بعد، باید خود پردازنده را بیرون بکشید. برای انجام این کار، باید اهرمی را که پردازنده را به مادربرد فشار می­دهد، با دقت شل کنید و آن را با احتیاط جدا کنید تا به کنتاکت­ها آسیبی وارد نشود.
قبل از نصب، یک دانه کوچک خمیر حرارتی روی CPU جدید اعمال می­شود. پس از آن، در یک مکان معمولی نصب می­شود. این نقطه کار باید با احتیاط بسیار نزدیک شود: پردازنده باید بدون تلاش وارد سوراخ­های در نظر گرفته شده برای آن شود. در این شرایط، نیروی بی رحم غیر ضروری است، زیرا پایه­ها به راحتی تغییر شکل می­دهند، که می­تواند باعث شکستگی شود.
در همین راستا اگر دقت کنید هم روی پردازنده CPU و هم روی سوکت پردازنده مادر برد در یک گوشه علامت مثلث شکلی توسط تولید کننده مشخص شده که در حین نصب پردازنده دچار اشتباه نشوید.

پس از نصب پردازنده، می­توانید با انجام تمام عملیات جداسازی قطعات به ترتیب معکوس، مونتاژ لپ تاپ را شروع کنید. بهتر است خمیر حرارتی و پد حرارتی را هرجا که بودند عوض کنید.
در نظر داشته باشید که شما نمیتوانید نسل پردازنده خود را تغییر دهید . فقط ارتقا مدل پردازنده امکان پذیر است مثلا از نسخه I3 به I5  و بعضا به I7 که این مورد هم بستگی به ساپورت سخت افزاری مادربرد لپ تاپ دارد.
اگر تمام پروسه کار به درستی انجام شود، پس از مونتاژ و روشن کردن لپ تاپ، فرآیند بوت استاندارد و صفحه خوش آمدگویی ظاهر می­شود. این نشان دهنده موفقیت آمیز بودن تعویض پردازنده است.

سخن پایانی

امیدواریم که از خواندن این مقاله استفاده کافی را برده باشید. اگر این مقاله مورد پسند شما واقع شد آن را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذاشته و نظرات ارزشمند خود را با ما در میان بگذارید.

آموزش های همگانی...
ما را در سایت آموزش های همگانی دنبال می کنید

برچسب : لنوو, نویسنده : محمد سلحشوری shoreshirin بازدید : 85 تاريخ : 12 آبان 1401 ساعت: 13:46

بعد از خریدن پرینتر باید با توجه به امکاناتی که بر روی پرینتر مورد نظر قرار گرفته است به سراغ نصب پرینتر بروید. برای نصب انواع پرینتر اچ پی باید تمامی مواردی که در این مطلب به صورت کامل توضیح داده شده است را رعایت نمایید.در صورتی که قصد دارید با رعایت تمامی موارد ایمنی، عملیات نصب پرینتر اچ پی و دیگر برند ها مثل کانن را انجام دهید می توانید از خدمات ویژه نمایندگی اچ پی برای نصب و راه اندازی انواع مدل های مختلف پرینتر اچ پی استفاده نمایید. در این مقاله با وبلاگ ما همراه باشید.

این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

نصب درایور پرینتر hp

برای اینکه بتوانیم درایور پرینترhp را به کامپیوتر وصل کنیم ابتدا باید برنامه درایور مربوط به پرینتر hp را نصب کنیم. هر پرینتری برنامه مخصوص خود را دارد که در قالب cd همرا با پرینتر می باشد.ابتدا به بخش تنظیمات Devices بروید در این قسمت میتوانیم تمامی اطلاعات دستگاه های که به کامپیوتر متصل است ببینیم که ما در این قسمت با بخش چاپگر یا printers کار داریم.

در این قسمت شما باید دستگاه چاپگر را روشن کرده و سپس add a printer or scanner را انتخاب کنید. سپس اطلاعاتی از دستگاه چاپگر نمایش داده می شود که باید روی دکمه add device کلیک کنید تا پرینتر نصب و آماده پرینت شود. در صورت وجود مشکل می توان با همکاران نمایندگی hp ما در این زمینه تماس گرفت.

پرینتر hp یکی از پرکاربردترین دستگاه در شرکت ها، سازمان ها و حتی در منزل می باشد. پرینتر های hp امروزه انواع مختلفی دارند که با توجه به تنوع آنها هنگام خرید باید تمامی جوانب را در نظر گرفت و یک دستگاه پرینتر خوب خریداری کرد. پرینتر های برای چاپ فرم، سند، عکس، نامه، فاکتور و موارد دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

رفع مشکل راه اندازی و نصب پرینتر hp

اگر با وجود نصب پرینتر hp به کامپیوتر و یا لپ تاپ ویندوز چاپگر را شناسایی نکرد روی لینک The printer that I want isn’t listed قسمت چاپگر پرینت کنید. اگر باز هم پرینتر hp در کامپیوتر شناسایی نشد از تنظیمات دستی استفاده کنید که به اطلاعات نوشته شده روی کارتن چاپگر نیاز دارید.در نهایت اگر این مشکل رفع نشد با تماس نمایندگی پرینتر hp می توان این مشکل را برطرف کرد.

نصب پرینتر hp در محل

باوجود نمایندگی hp و همچنین همکاران با تجربه در این زمینه بهتر است نصب پرینتر hp به این متخصصین سپرد. به دلیل تنوع پرینتر های hp نصب این دستگاه ها برای کاربران بعضی وقتها با مشکل است که بهتر است از روش نصب پرینتر hp در محل استفاده کرد. با این روش می توان در محل موردنظران با کمترین زمان به کمک تعمیرکاران با تجریه نصب پرینتر اج پی انجام شود.

به گزارش بخش تعمیرات پرینتر اچ پی یکی از مهم ترین خدماتی که از طریق نمایندگی اچ پی می توان دریافت نمود، نصب انواع مدل های مختلف پرینتر اچ پی در محل می باشد. این پرینتر ها به دلایل مختلفی برای نصب و راه اندازی و استفاده از تمامی امکانات نیاز به استفاده از افراد متخصص و ابزار و تجهیزات به روز و پیشرفته دارند.

تیم فنی و تخصصی نمایندگی اچ پی برای نصب پرینتر مورد نظر در محل حضور پیدا کرده و با توجه به امکانات و قلق های قرار داده شده روی محصول مورد نظر، نسبت به نصب و راه اندازی آن اقدام می نماید.

نصب پرینتر hp بدون سی دی

نصب پرینتر hp بدون سی دی ابتدا باید با استفاده از یک کابل usb به کامپیوتر متصل کنید و سپس صبر کنید تا درایو ها به طور اتوماتیک نصب شوند و برای نصب درایوها نیاز به اینترنت می باشد.همچنین چک شود که پرینتر روشن است یا نه برخی از پرینترها برای روشن شدن نیاز به پریز برق دارند.

سپس دایورهای مربوط به پرینتر را دانلود و نصب کنید که مراحل نصب درایور پرینتر hp قبلا گفته شده است. در نهایت اگر باگذراندن تمامی این مراحل نتوانستین پرینتر را نصب کنید می توانید از همکاران متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

نصب یک پرینتر hp در شبکه

نصب پرینتر hp به شبکه به نوع و مدل پرینتر مرتبط است. که امروزه اکثر پرینترها امکان اتصال از طریق وای فای و وایرلس را دارند. برخی از پرینترها با استفاده از یک کابل شبکه به شبکه ی کامپیوتری وصل می شوند.

دلایل عدم نصب پرینتر hp

بعضی مواقع کابل یو اس پی اتصال دارد ولی پرینتر وصل نمی شود و یا ممکن است مشکل از درایور پرینتر باشد که شاید نصب نشده است و یا اینکه به دلیل ارتقا ویندوز پرینتر hp در این ویندوز جدید پشتیبانی نمی کند.

به همین دلیل لازم است درایور مربوط به پرینتر را از سایت شرکت hp دانلود و نصب کنید. در نهایت اگر ورژن ویندوز و پرینتر با همخوانی داشته باشد به مشکل بر نمی خوریم در غیر این صورت با روبرو شدن مشکل باید پرینتر hp را ویندوز سازگار کنید یا برعکس.

خطا Fatal Error در زمان نصب پرینتر hp

کاربران به هنگام نصب پرینتر hp با خطاهایی مواجه می شوند یکی از آزاردهنده خطاها fatal error می باشد. این خطا باعث می شود نصب درایور با مشکل باشد و هنگامی رخ می دهید که اگر بخواهیم درایور را حذف کنیم مجدد نصب کنیم و یا هنگام نصب اولین درایور چاپگر hp میباشد.

در هنگام نصب پرینتر hp درایور مربوط به پرینتر با استفاده از اینترنت سیستم به طور خودکار نصب می شود در صورت عدم شناسایی یا خطا بهتر است از آخرین ورژن درایور استفاده کرد.

منبع: نمایندگی تعمیرات پرینتر اچ پی

آموزش های همگانی...
ما را در سایت آموزش های همگانی دنبال می کنید

برچسب : اچ پی, نویسنده : محمد سلحشوری shoreshirin بازدید : 96 تاريخ : 12 دی 1401 ساعت: 18:2

فاضلاب بهداشتی به آب‌های آلوده‌ای که از طریق مصارف مسکونی و انسانی مثل حمام، شستشوی لباس و ... تولید می‌شود گفته می‌شود. برای تعیین کیفیت این فاضلاب عوامل زیادی وجود دارد. در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

این مقاله جهت بروزرسانی و انتشار بار علمی آن در سری وبلاگ های این مجموعه تولید شده است و بر گرفته از یک مقاله در یک وبسایت است که دارای منبع می باشد و پیشنهاد ما نیست جهت بررسی بیشتر و اطمینان بیشتر منابع آن منابع بررسی شود.

فاضلاب بهداشتی محلول رقیقی است که 99.9% آن را آب و فقط 0.1% آن را مواد جامد یا سایر مواد تشکیل داده است. فاضلاب بهداشتی ممکن است محتوای عوامل بیولوژیکی و باکتری‌های بیماری‌زا نیز باشد. مجموعاً به هرگونه تغییری در کیفیت منابع آبی در دنیا که در اثر تخلیه فاضلاب یا پساب رخ دهد، به نحوی که به سادگی یا با تصفیه اندک نتوانیم از این منابع در مصارف عادی استفاده نماییم، آلودگی می‌گویند.

تنها آب‌های سطحی نیستند که در معرض آلودگی‌های ناشی از فعالیت‌های اجتماعی و صنعتی قرار می‌گیرند، بلکه تخلیه فاضلاب و پساب در زمین می‌تواند آب‌های زیرزمینی را به شدت آلوده سازد. در بعضی شهرهای ایران در اثر این‌گونه آلودگی‌ها به غلظت بسیار بالای یون نیترات که تا 3 برابر حد مجاز استاندارد جهانی است برمی‌خوریم. این موضوع موید این است که نفوذ مقادیر زیاد فاضلاب در زمین به مرور خاصیت تصفیه خاک را زایل نموده و لایه‌های خاک که می‌توانستند سهم مهمی در تغییرات کیفیت فاضلاب دفعی در زمین داشته باشند دیگر قادر به انجام این تغییرات نیستند و ازاین‌رو، فاضلاب بهداشتی و صنعتی بدون هیچ تغییر یا تصفیه‌ای، به آب‌های زیرزمینی می‌پیوندند. در این‌گونه موارد تنها راه نجات آب‌های زیرزمینی از آلودگی‌ها، جمع آوری و دفع فاضلاب بهداشتی است. در ادامه توضیح می‌‌‌دهیم فاضلاب بهداشتی چیست، چگونه کیفیت آن را تعیین می‌کنیم و نحوه خرید پکیج‌ تصفیه فاضلاب بهداشتی چیست.

فاضلاب بهداشتی چیست؟

فاضلاب بهداشتی که به آن فاضلاب خانگی یا فاضلاب انسانی نیز می‌گویند، آب‌های آلوده شده توسط مصارف انسانی در کاربری‌های مسکونی، اداری و صنعتی و البته شهری است. فاضلاب بهداشتی ناشی از مصارف انسانی، در بخش‌هایی همچون توالت، حمام، آشپزخانه و غیره تولید می‌شود. تخمین میزان فاضلاب بهداشتی، با برآورد میزان آب مصرفی انسان و اعمال ضرایب تبدیل آب به فاضلاب که متناسب با واحد تولیدکننده فاضلاب بهداشتی است، به دست می‌آید. براین‌اساس میزان تولید فاضلاب بهداشتی در ایران به طور متوسط بین 100 تا 180 لیتر در روز است. اهمیت تصفیه فاضلاب بهداشتی از آنجاست که آلودگی‌های دفع غیرمجاز آن، سلامت محیط زیست و انسان را به شدت در خطر قرار می‌دهد، موجب تخریب اکوسیستم محل دفع فاضلاب می‌شود و از سوی دیگر تصفیه فاضلاب امکان مصرف مجدد آن را فراهم می‌آورد.
مورد اخیر، در وضعیت امروز جهان و به خصوص ایران که تحت تأثیر ویژگی‌های اقلیم گرم و خشک قرار دارد و متأثر از تغییرات گسترده اقلیمی است، حائز اهمیتی دوچندان است. همچنین به این مقدار باید درصد نشتی که مربوط به سن لوله کشی فاضلاب زنجیره‌ای است اضافه کرد. اجرای تصفیه فاضلاب خانگی در جوامع کوچک و بزرگ شهری ازآن‌جهت حائز اهمیت است که امکان استفاده مجدد از آب تصفیه شده و بهداشتی را برای هر جامعه انسانی به‌منظور کاهش شیوع بیماری‌های منتقله از طریق آب و کاهش اثرات آن بر محیط زیست فراهم می‌کند. شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم در زمینه تصفیه فاضلاب بهداشتی خدماتی ارائه می‌دهد که در ادامه بیشتر توضیح می‌دهیم.

فاکتورهای تعیین کیفیت فاضلاب بهداشتی

فاضلاب بهداشتی از نظر ترکیب فیزیکی و شیمیایی و بیولوژیکی در سه گروه قوی، متوسط و ضعیف دسته بندی می‌شود. در جدول زیر مشخصات هر یک از این دسته بندی‌ها نمایش داده شده است.

رنگ فاضلاب بهداشتی که نشان دهنده عمر آن است در صورت تازه بودن خاکستری است و اگر کهنه و گندیده باشد تیره یا سیاه خواهد بود. بوی فاضلاب که ناشی از متلاشی شدن مواد آلی آن تحت فعالیت‌های باکتری‌های غیرهوازی با گازهای موجود در آن است، در صورت تازه بودن بویی شبیه کف صابون یا بوی نا داشته و اگر کهنه باشد بوی آن شبیه بوی تخم مرغ گندیده است. PH یا حالت اسیدی یا قلیایی فاضلاب از خواص و کیفیت‌های مهم آن بوده که اغلب در تصفیه آن نقش مهمی دارد. معمولاً برای اطلاع از کیفیت فاضلاب بهداشتی یا پساب صنعتی اقدام به نمونه‌برداری و انجام آزمایش‌های لازم بر روی نمونه‌های اخذ شده می‌نمایند.
مهم‌ترین عواملی که در تعیین کیفیت فاضلاب بهداشتی و شدت آلودگی آن دخالت دارد و اندازه‌گیری آن‌ها در آزمایشگاه ضروری است، تعیین مقدار BOD( Biochemical Oxygen Demand) و COD (Chemical Oxygen Demand) است. چون اندازه‌گیری BOD در آزمایشگاه عملاً 5 روز زمان می‌برد، لذا آن را با BOD5 نمایش می‌دهند و معرف میزان اکسیژن لازم برای اکسیداسیون فاضلاب به روش بیولوژیکی است. COD نیز مقدار اکسیژن لازم برای اکسیداسیون فاضلاب به روش شیمیایی است که در زمانی حداکثر دو ساعته در آزمایشگاه تعیین می‌شود. مدت زمان برآورد اطلاعات فاضلاب، موجب شده است که تعیین میزان COD بیشتر مورد توجه قرار گیرد، هرچند در فاضلاب بهداشتی نسبت مشخصی بین COD و BOD5 وجود دارد که این میزان حدود 1.5 تا 2 است.

استفاده از پکیج تصفیه فاضلاب بهداشتی

فرایندهای مربوط به حذف آلاینده‌های موجود در فاضلاب را، تصفیه فاضلاب می‌گویند. این فرایندها در سه دسته کلی فیزیکی، شیمیایی و بیولوژیکی قرار می‌گیرند. این فرایندها موجب تبدیل فاضلاب به پسابی کم‌خطر یا بی‌خطر برای مصارف مجدد یا دفع بهداشتی در طبیعت می‌شود. تصفیه فاضلاب به عنوان یکی از پایه‌های شهرسازی از دهه‌ها پیش موردتوجه جوامع انسانی قرار گرفته است. قدیمی‌ترین سیستم تصفیه فاضلاب در جهان به 7 هزار سال پیش در تمدن هندیان باز می‌گردد. در اروپا و در یونان هم در گذشته‌های بسیار دور، جمع آوری و هدایت فاضلاب به محلی برای تثبیت آن از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. در ایران نیز از سده سوم هجری، توجه به جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهداشتی وجود داشته است.
تصفیه فاضلاب به دو صورت متمرکز و غیرمتمرکز صورت می‌گیرد. در حالت متمرکز تمام فاضلاب یک منطقه شهری یا تمام یک شهر به وسیله شبکه جمع آوری، به محل تصفیه خانه منتقل می‌شود. این روش در گذشته بیشترین اقبال را داشته و به صورت گسترده در تمام جوامع مورد استفاده قرار می‌گرفته است.
در روش غیرمتمرکز که در دهه‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است، فاضلاب در محل تولید مورد تصفیه و استفاده مجدد قرار می‌گیرد. مزایای این روش، کاهش هزینه‌های شبکه جمع آوری، مشکلات نشت فاضلاب در مسیر انتقال، کاهش مشکلات تصفیه و امکان مصرف مجدد در محل تولید است. در این رویکرد، هدف اصلی به حداقل رساندن نیاز تخصصی به راهبری سیستم‌های تصفیه و ایجاد امکان مصرف مجدد در استفاده‌های روزمره انسان از آب است.

تصفیه غیرمتمرکز فاضلاب عمدتاً به وسیله پکیج‌های پیش ساخته یا با امکان ساخت سریع و نصب راحت در محل شناخته می‌شود. جنس این پکیج‌ها از پلی‌اتیلن و فایبرگلاس قابل دفن، یا فلزی و بتنی است. فضای کمی برای نصب نیاز دارند و فاضلاب را مطابق با استانداردهای مربوط به مصارف مجدد، در محل، تصفیه می‌نمایند. دسترسی به تجهیزات مکانیکی و الکتریکی پکیج آسان و تعمیرات آن سریع است. هزینه‌های کمتری را در دوره بهره‌برداری و نگهداری شامل می‌شوند. طراحی مخازن سربسته و اغلب دفنی، مانع انتشار بو می‌گردد، هرچند فرایندهای مورد استفاده در پکیج‌های تصفیه فاضلاب، معمولاً بوزایی کمی دارند.

شرکت مهندسی پاک پساب اقلیم، با رویکرد حفظ محیط زیست و منابع آسیب‌پذیر آبی در ایران، طراح و تولیدکننده پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی است. این مجموعه با دارا بودن تیم فنی مجرب و متخصص در حوزه فرایندی، تجهیزات مکانیکال و برق و با شناخت جامع نسبت به قوانین محیط زیستی، پکیج‌های تصفیه فاضلاب بهداشتی، صنعتی و آب خاکستری را با یک سال گارانتی محصول و 10 سال خدمات پس از فروش ارائه می‌نماید. جهت کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت این شرکت مراجعه فرمائید.

منبع: https://www.bahaews.ir/news/382575/%D9%81%D8%A7%DA%A9%D8%AA%D9%88%D8%B1%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AA%D8%B9%DB%8C%DB%8C%D9%86-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C%D8%AA-%D9%81%D8%A7%D8%B6%D9%84%D8%A7%D8%A8-%D8%A8%D9%87%D8%AF%D8%A7%D8%B4%D8%AA%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

آموزش های همگانی...
ما را در سایت آموزش های همگانی دنبال می کنید

برچسب : صنعت, نویسنده : محمد سلحشوری shoreshirin بازدید : 117 تاريخ : 1 بهمن 1401 ساعت: 20:28

قدرت نه گفتن و غلبه بر رودربایستی چگونه است؟ برای تمامی افراد موقعیت‌هایی پیش آمده که مجبور شده‌اند به دلیل رودربایستی و یا رودرواسی کاری را انجام دهند که برخلاف میل درونی‌شان است. به عنوان مثال لباسی که دوست نداشته‌اند را خرید کرده و یا قرار ملاقات اجباری گذاشته‌اند و یا در فروشگاه نیز اقلامی را خرید کرده‌اند که نیاز نداشتند. در این مطلب از جوان ایرانی به راهکارهای غلبه بر رودربایستی و کنار گذاشتن تعارف می‌پردازیم. در ادامه همراه وبلاگ ما باشید.

لازم به ذکر است به دلیل اینکه این مقاله اسناد علمی و عملی نیاز دارد حتما بیشتر تحقیق کنید و در پایان منبع آن را هم می توانید بررسی نمایید

قصد ما از انتشار این مقاله بار آموزشی آن است.

مفهوم کامل رودربایستی چیست
همین‌که شما کاری را انجام دهید که برخلاف میل باطنی شما باشد یعنی اینکه در موقعیتی گیر کرده‌اید که رودربایستی دارید. به عنوان مثال مجبور شده‌اید که از کودک همسایه مراقبت کنید و یا اینکه کلید ویلای شمال را به رفیق صمیمی خود بدهید. به جای همکارتان کار کنید و مواردی از این قبیل. در ادامه این مقاله از جوان ایرانی به مضرات رودربایستی می‌پردازیم.

مضرات رودربایستی

مراقب باشید که درگیر تعارف‌ها و رفع نیازهای دیگران از روی اجبار و برخلاف میلی باطنی خود نشوید وگرنه مضرات آن بسیار مهلک است.

احساس ناامیدی و نداشتن شهامت

اگر مدام با دیگران رودربایستی کنید باعث می‌شود که احساس ناامیدی کرده و شهامت خود را از دست بدهید.

افزایش اضطراب و استرس

اگر مدام بر رفع نیازهای دیگران تمرکز کنید، دلسوزی‌های بیش از حد داشته باشید و خودتان را غرق مشکلات دیگران کنید، مطمئن باشید که استرس شما بسیار زیاد می‌شود.

پیشنهاد می‌کنیم این مطب از جوان ایرانی را که در مورد راهکارهای غلبه بر خستگی ناشی از دلسوزی بیش از حد است را دقیق بخوانید.
 
راهکارهای غلبه بر رودربایستی

در این بخش از جوان ایرانی برای شما راهکارهایی را بیان می‌کنیم که می‌توانید توسط آن‌ها بر رودربایستی غلبه کنید.

از قضاوت شدن نترسید

بسیاری از افراد نگران قضاوت افراد دیگر هستند. درواقع آن‌ها مدام ذهن‌ خوانی کرده و در ذهن خود تصور می‌کند که اگر این کار را انجام دهند مثلاً فرد مقابل آن‌ها را فردی بی‌تفاوت یا خسیس و مواردی از این قبیل تلقی می‌کند‌. آن‌ها تصور می‌کنند اگر درخواست دیگران را رد کنند، دیگر مردم آن‌ها را دوست ندارند، اما درواقع چنین نیست! شما می‌توانید خیلی صادقانه هدف خود را از قبول نکردن درخواست‌های دیگران بیان کنید و نگران قضاوت شدن خودتان نباشید.جوان ایرانی (irjavan.com)

تقویت قدرت نه گفتن

یکی دیگر از راهکارهایی که باعث می‌شود با رودربایستی مقابله کنید، این است که بتوانید در موقعیت‌هایی که برخلاف میل شما است با قاطعیت به طرف مقابل «نه» بگویید‌‌. هیچ‌وقت طفره نروید و یا سعی نکنید که بحث را منحرف کنید، اگر پاسخ شما «نه» هست، آن را راحت بیان کنید.

قاطعیت و جرئت داشتن

اگر شما عزیزان جرات خود را افزایش داده و بتواند با قاطعیت تمام صحبت کنید، درنتیجه می‌توانید به جنگ با رودروایسی بروید. حتی اگر دیگران اصرار و خواهش کردند، شما همچنان سر حرف خود بمانید. درواقع سر تعظیم در برابر درخواست‌های دیگران فرو نیاورید.

مسئول زندگی دیگران نیستید

برخی از افراد تصور می‌کنند که ناجی زندگی دیگران هستند. درواقع آن‌ها اگر خواسته‌های مردم را برآورده نکنند، احساس شرم و گناه بسیار زیادی می‌کنند. این‌گونه افراد در تله رودربایستی قرار می‌گیرند. اما شما عزیزان باید بدانید که نمی‌توانید مشکلات تمام افراد را برآورده کنید. کمک کردن به دیگران زمانی مفید است که باعث رشد شما نیز بشود. اما اگر مدام سعی می‌کنید که سلامت روان خود را به خطر بیندازید برای اینکه به دیگران کمک کنید، حتماً به مشاوره مراجعه کنید‌.

افراد کمال‌گرا تصور می‌کنند که باید تمام نیازهای افراد دیگر را برآورده کنند. درحالی‌که شما باید بدانید که وظیفه ندارید تمام کارهای دنیا را انجام دهید. شما نمی‌توانید همه ابعاد زندگی‌تان را تحت تأثیر قرار دهید تا بتوانید به دیگران یاری برسانید‌‌. درنتیجه این صفت کمال‌گرایی افراطی را کنار بگذارید و از خودتان انتظار نداشته باشید که شبانه‌روز درخواست‌های دیگران را برآورده کنید.

نظر خود را عوض نکنید

به هیچ وجه سعی نکنید که نظر ابتدایی خود را با صحبت‌های دیگران عوض کنید. اگر تمایل به برآوردن نیازهای دیگران دارید به طور مستقیم به آن‌ها اعلام کنید. به هیچ وجه اجازه ندهید که نظرات و اصرارهای آن‌ها بر تصمیم شما تأثیر بگذارد.

مقدم دانستن خود و خانواده

اگر شما عزیزان خودتان و اعضای خانواده را در اولویت قرار دهید به این معنا نیست که خودخواه هستید. درواقع نشان دهنده این است که به اطرافیان و خانواده خود اهمیت زیادی می‌دهید. اگر می‌توانید و وقت آن را دارید به دیگران کمک کنید، اما اولویت را بر روی آسایش و آرامش خود و خانواده قرار دهید. در غیر این صورت آسیب‌های بسیار زیادی بر شما وارد خواهد شد.

سخن پایانی

روش‌هایی که در این بخش از جوان ایرانی برای شما عزیزان بیان شد، هرچند به ظاهر ساده است، اما نیاز به مهارت خاصی دارد تا بتوانید بر رودربایستی با دیگران غلبه کنید. شما می‌توانید از رفیق صمیمی خود نیز کمک بگیرید و از او درخواست کنید که به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهد تا بتوانید جلوی درخواست‌های بی‌مورد دیگران با قاطعیت ایستاده و برخلاف میل درونی خود هیچ کاری انجام ندهید.

منبع: https://irjavan.com/%d8%b1%d8%a7%d9%87%da%a9%d8%a7%d8%b1%d9%87%d8%a7%db%8c-%d8%ba%d9%84%d8%a8%d9%87-%d8%a8%d8%b1-%d8%b1%d9%88%d8%af%d8%b1%d8%a8%d8%a7%db%8c%d8%b3%d8%aa%db%8c/

آموزش های همگانی...
ما را در سایت آموزش های همگانی دنبال می کنید

برچسب : آموزش, نویسنده : محمد سلحشوری shoreshirin بازدید : 85 تاريخ : 25 آذر 1401 ساعت: 19:31

Nothing beats the durability and luxury of natural leather. Quality is our number one priority, full grain leather is of the highest quality and all hides are hand selected for the perfect finish. We are passionate about beautiful shoes, so we are passionate about them. We have completed our specialist care range to protect your leather shoes from everyday wear and tear. Always let wet shoes air dry - never dry them with artificial heat. Riding in heels can damage the soles of your shoes and heels. Due to their delicate nature, finishes such as glitter and embellishments should be wo with caution. If you have recently individual or wholesale leather, we recommend using the following items to increase the life of your product.

 

WATER/STAIN PROTECTION SPRAY

This high-quality, alcohol-free spray protects leather from water, stains and stains and prevents taishing. Perfect for leather, can be used on any material except patent leather, and can be used in any color. For added protection, we recommend spraying several times before wearing. After that, you can continue to spray your leather shoes with additional coats on a regular basis, depending on how often you wear them. Available in small pump sizes that can be purchased online or in stores as large ozone friendly aerosols.

 

Leather Conditioner

Shoe leather, like your own skin, needs regular moisturizing and conditioning. Our leather conditioner cleanses, nourishes and moisturizes while supporting impregnation. Both lanolin-based and wax-based, ideal for all types of leather:

smooth, patent and even leather-like materials. It also removes surface residue and leaves a glossy finish. We recommend using our polishing cloth.

 

BEESWAX

Softens and protects all smooth leathers, restores natural oils and enhances finish. This is only suitable for medium to dark leather. FUN TIP: Rub

Beeswax into the lining of your leather shoes to soften uncomfortable hard spots. Our beeswax also helps impregnate leather!

 

RENOVATING POLISH

When you need a color refresher to add pigment to your shoes, Renovating Polish is the way to go. This nourishes and conditions the leather, refreshing color and covering scuffs and scratches. The polish is a water-based wax formulation that gives an excellent high gloss finish. Recommended for use on smooth or grained leather. Available in a variety of colors to match your shoe collection. Apply with our shoe brush or polishing cloth. Use Instant Shine to enhance color.

 

SHOE GEL

This transparent gel cleans, moisturizes, protects and cares for shoe leather. For use on smooth and delicate leathers such as calf, goat, snake/crocodile and especially metallic. Also, this is available in all colors! Apply with our polishing cloth. It also smells so good (how good!) that you can use it on sandals to soften the cutting straps.

 

Patent Leather Dressing

Black or Neutral Patent Leather Dressing cleans, conditions and shines patent leather, but is also suitable for high gloss synthetic plastics and vinyl. We highly recommend applying a polishing cloth before wearing for the first time.

 

Shoe Brush The natural bristles of the

Shoe Brush are gentle on leather and spread the product evenly for a glossy finish. Use a shoe brush to remove excess dirt and dust from your shoes. You can also use a brush to apply shoe polish or wax to gently polish your shoes. Use this to apply renovation polish and beeswax.

 

POLISHING CLOTH

Superior glossy polishing cloth made from high quality lint free cotton with durable hemmed edges. Use to apply leather conditioners, shoe gels, patent leather conditioners, renovation polishes and shoe gels. Apply a small amount of product to a cloth and gently rub your shoes in small circular motions. Polish your shoes until they are shiny.

 

Instant Shine

This miracle sponge contains silicone oil and impregnating wax for a superior high gloss finish. Suitable for smooth and grained leather in all colors. Apply to shoes with applicator sponge on first use or after applying Renovating Polish or Leather Conditioner.

آموزش های همگانی...
ما را در سایت آموزش های همگانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد سلحشوری shoreshirin بازدید : 103 تاريخ : 15 آبان 1401 ساعت: 12:43

سلام بوعلی ابرقویی هستم طراح ، سازنده و مشاور فنی اتصالات دوار ( روتاری جوینت ، سویول جوینت ) با بیش از 22 سال سابقه در ایران و در این مقاله قراره به زبان ساده در مورد خصوصیات گرافیت صحبت کنیم و بگیم کجا کاربرد داره… در ادامه با وبلاگ ما همراه باشید.

این یک محتوای تخصصی است و جز خدمات و یا اطلاعات ما محسوب نمی شود و در پایان منبع آن درج شده است لطفا منابع را بررسی نمایید...

گرافیت در صنایع مختلف کاربرد فراوانی دارد و عمدتا در مکانیکال سیل ها ، روتاری جوینت ها کاربرد دارند.

در روتاری جوینت دو تا قطعه داریم که روی هم میچرخند و حرکت دورانی را ایجاد میکنن و سیال از داخل اونها بدون نشتی به بیرون عبور میکنه ، قاعدتا این قطعات بعد از مدتی دچار فرسایش میشوند.

پودر گرافیت یک ماده طبیعی یا سنتتیک است که با حرارت دادن کک پودری بالاتر از دمای گرافیت سازی با برخی تغییرات جزئی ایجاد می شود. پودر گرافیت اکثر اوقات از قراضه های گرافیت الکترودهای غیرقابل استفاده و تراشه های تراشکاری معمولاً پس از خرد شدن تهیه می شود. از انواع پودر گرافیت می توان به پودر گرافیت چرب ،طبیعی ، نقره ای ، پولکی، کم سولفور ، گرانوله و پر سولفور اشاره کرد.

پودر گرافیت شکلی از ماده طبیعی کربن است. این ماده معدنی بیشتر در سنگ های دگرگونی و آذرین یافت می شود . این پودر بسیار نرم است و وزن مخصوص آن بسیار پایین است. پودر گرافیت در برابر گرما بسیار مقاوم بوده و تقریبا در تماس با هر ماده دیگری بی اثر است.

این خصوصیات جذاب باعث می شود در طیف وسیعی از صنایع از جمله متالوژی، مواد روان کننده نسوز، در تولید شیشه و فولاد و همچنین در صنعت پزشکی ، هوافضا و هسته ای کاربرد فراوانی داشته باشد. گرافن موجود در گرافیت ،یک ماده طبیعی دارای خواص فیزیکی منحصر به فردی است که یکی از قویترین مواد شناخته شده است. قیمت خرید و فروش پودر گرافیت به کیفیت ، اندازه دانه ها و وزن بسته بندی آن وابسته است. نقاشی با پودر گرافیت در رشته طراحی و نقاشی کاربرد گسترده ای دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه با ما در نشریه جهان شیمی فیزیک همراه باشید.

در مقاله ذیل مفصل گرافیت را توضیح میدیم اینکه دقیقا چه ماده ای هست و چکونه تولید میشه و چه جاهایی کاربرد داره .

گرافیت چیست و چه ویژگی های کاربردی دارد؟

گرافیت چیست؟

گرافیت یک کربن پلی مورف غیرشفاف و مات است که به رنگ نقره ای مایل به سیاه یافت می شود. براقیت آن از حالت فلزی کدر تر است. از آنجا که به فلز سرب شباهت زیادی دارد ، در اصطلاح عامیانه به عنوان سرب سیاه یا پلومباگو نیز شناخته می شود.

گرافیت اغلب به صورت پوسته یا لایه های بلوری در سنگهای دگرگونی مانند سنگ مرمر ، شیست و گنیس یافت می شود. گرافیت همچنین ممکن است در بسترهای شیل و ذغال سنگ غنی از مواد آلی یافت شود. در این موارد ، گرافیت احتمالاً ناشی از احتباس گیاهان و حیوانات مرده در لایه های رسوبی می باشد. گرافیت در شهاب سنگ ها نیز وجود دارد.


پیدایش و تولید گرافیت
گرافیت در سال ۱۷۸۹ توسط شیمیدان و معدن شناس آلمانی ورنر نامگذاری شده است ، که از کلمه یونانی graphein (نوشتن )گرفته شده است. بنابراین این نام نشان دهنده استفاده اولیه از گرافیت به عنوان ماده ای است که برای تولید مداد برای نوشتن استفاده شده است.

گرافیت به طور طبیعی روی زمین وجود دارد اما می تواند به صورت مصنوعی نیز تولید شود. گرافیت طبیعی هم در لایه های زیر زمین و هم در بالای سطح زمین عمدتا در چین ، هند ، برزیل ، مکزیک و اوکراین استخراج می شود . از طرف دیگر ، فرایند تولید گرافیت مصنوعی بسیار پیچیده است اما در عین حال امکان اصلاح خصوصیات گرافیت را به دلخواه را به ما می دهد.

گرافیت طبیعی

گرافیت طبیعی به عنوان گرافیت منبسط یا گرافیت لایه دار نیز شناخته می شود و از پوسته های گرافیت طبیعی خالص تولید می شود. در فرآیند تولید ، پوسته ها با یک اسید بسیار اکسید کننده مخلوط می شوند تا ترکیبات بینابینی گرافیت تولید شود. این مواد با استفاده ناگهانی از درجه حرارت بالا منبسط می شوند. محصول حاصل به نام گرافیت منبسط شده به صورت مکانیکی به محصولات دیگر عمدتا به فویل گرافیت تبدیل می شود. اگرچه هنوز خواص منحصر به فرد گرافیت طبیعی به عنوان مثال رسانایی عالی آن را نشان می دهد ، فویل گرافیت منبسط شده در مقایسه با ماده اولیه ، انعطاف پذیر ، نرم و پردازش آن نیز آسان تر می باشد.

گرافیت مصنوعی

در تولید گرافیت مصنوعی ، خواص مورد نظرمی تواند به طور خاص تحت تأثیر چگونگی تولید قرار گیرد. مهمتر از همه ، اندازه دانه پودر گرافیت و روش پرس نقش مهمی در تولید آن دارد.

تولید مصنوعی گرافیت از اواخر قرن نوزدهم از نظر فنی امکان پذیر شد. در دسامبر سال ۱۸۹۵ ، حق ثبت اختراع برای نمودارسازی کربن در ایالات متحده آمریکا ثبت شد. الکتروگرافیت به دست آمده در این فرآیند به عنوان یک عنصر انتقال دهنده جریان در قالب الکترودها مورد استفاده قرار گرفت بنابراین برای طیف وسیعی از صنایع اهمیت فزاینده ای پیدا کرد.

ساختار مولکولی گرافیت

گرافیت از یک حلقه شش اتمی کربن تشکیل شده است که به صورت شش ضلعی در لایه های مختلف کاملاً با هم پیوند خورده اند. پیوندهای درون لایه ها محکم هستند اما پیوندهای بین لایه ها تعداد کمتری دارند و بنابراین ضعیف ترند. بنابراین ، لایه ها می توانند به راحتی جابجا شده و حتی از هم جدا شوند. گرافیت شکل پایدار کربن است، الماس های سطح زمین یا نزدیک آن به تدریج به گرافیت تبدیل می شوند. خوشبختانه این روند بسیار کند است.

در هر لایه گرافیت هر اتم کربن به سه لایه دیگر متصل است این امر منجر به ایجاد شبکه ای دو بعدی می شود. این ساختار دلیل نرم بودن گرافیت است و حتی می توان از آن به عنوان روان کننده نیز استفاده کرد.

خواص پودر گرافیت

رسانایی الکتریکی

این واقعیت که گرافیت رسانای الکتریکی است از ساختار اتمی آن ناشی می شود. هر اتم کربن در یک کریستال گرافیت دارای چهار الکترون ظرفیت است که به آنها الکترون های لایه بیرونی نیز گفته می شود و می توانند با اتمهای همسایه پیوند ایجاد کنند. با این حال ، فقط سه الکترون از چهار الکترون ظرفیتی وارد پیوند می شوند ، در حالی که الکترون چهارم آزادانه متحرک باقی می ماند و در نتیجه امکان هدایت الکتریسیته را فراهم می کند.

هدایت حرارتی

گرافیت دارای خواص هدایت حرارتی عالی همراه با مقاومت در برابر درجه حرارت بالا است. گرافیت نقطه ذوب ندارد زیرا از حالت جامد مستقیماً به حالت گازی تغییر می کند که به این فرآیند تصعید می گویند. در جو ، گازی خنثی است ، گرافیت در دماهای بالاتر از ۲۵۰۰ درجه سانتی گراد شروع به تغییر شکل می کند. در دمای بالاتر از ۳۷۵۰ درجه سانتی گراد ، گرافیت حتی بدون حضور اکسیژن تصعید می شود.

مقاومت شیمیایی

گرافیت یکی از مقاوم ترین مواد شیمیایی است. تقریباً در برابر تمام محیط های شیمی آلی مقاوم است و در صنایع پتروشیمی ، تصفیه ذغال سنگ ، صنایع پلاستیک ، تولید رنگ ، پوشش ، مبرد و ضد یخ ، بلکه در صنایع آرایشی و بهداشتی و غذایی استفاده می شود. گرافیت همچنین در برابر بیشتر محیط های معدنی مانند اسیدهای غیر اکسید کننده ، مواد قلیایی ، محلول های آبی نمکی و اکثر گازهای فنی مقاوم می باشد.

موارد کاربرد پودر گرافیت

کاربردهای گرافیت چند برابر موارد ذکر شده است. گرافیت برای کاربردهای الکترونیکی و الکتریکی ، متالورژی ، تولید شیشه و شیشه کوارتز ، کاربردهای مکانیکی و هسته ای مورد نیاز است .

متالورژی

یکی از مشهورترین کاربردهای گرافیت در متالورژی احتمالاً استفاده از الکترودهای گرافیت در تولید فولاد الکتریکی و کاتدها برای الکترولیز آلومینیوم است. از گرافیت مصنوعی به عنوان قالب در ریخته گری مداوم فلزات غیر آهنی و گرانبها استفاده گسترده ای می شود.

تولید شیشه و کوارتز

از گرافیت در تولید شیشه شناور ، شیشه توخالی ، شیشه کوارتز و همچنین شیشه های فنی و آزمایشگاهی به صورت ابزار ، قالب ، گیرنده ، لوله های برقی ، برف پاک کن ، صفحات رسوبی و منحنی انحراف استفاده می شود. گرافیت با چگالی بالا و حجم منافذ کم و مقاومت در برابر دمای بالا برای این منظور بسیار مناسب است.

ساخت کوره های صنعتی

نمدها و فویل های گرافیت و سایر آلوتروپ های کربن مقاوم در برابر درجه حرارت بالا ، به ویژه برای عایق حرارتی مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل عملکرد مکانیکی خوب گرافیت ، امکانات متنوعی برای طراحی کوره و سیستم های گرمایشی وجود دارد. در زمینه فناوری پخت و پز ، متراکم سازی و سخت شدن مواد توسط گرمایش ، پودر گرافیت به دلیل هدایت الکتریکی ، مقاومت شیمیایی و مقاومت حرارتی خوبی که دارد.

صنایع هسته ای

از گرافیت به دلیل توانایی در کاهش سرعت نوترون ها ، در صنعت راکتور هسته ای بسیار استفاده می شود. به عنوان مثال ، به عنوان ناظر ، روکش عناصر سوخت ، بازتابنده در راکتورهای آب سنگین و سپر نوترونی در راکتورهای تولیدکننده استفاده می شود.

منابع گرافیتی در جهان بیش از ۸۰۰ میلیون تن ذخیره قابل بازیابی دارند. ذخایر گرافیت جهان ۲۷۰ میلیون تن تعیین شده است که ترکیه داری ۳۳% از این ذخایر می باشد پس از آن برزیل ،چین، موزامبیک و تانزانیا در رده های بعدی می باشند. تولید گرافیت در سال ۲۰۱۵ به ۲.۱۷ میلیون تن رسیده بود که چین بیشترین تولید کننده آن بوده است. قیمت پودر گرافیت صنعتی و پودر گرافیت آزمایشگاهی معمولا بالاتر از سایر انواع است و در حال حاضر خرید اینترنتی پودر گرافیت نیز امکان پذیر است.

در کشورهایی مانند امریکا ، ژاپن ، آلمان و اخیرا چین به تکنولوژی دست پیدا کرده اند که میتوانند پودر گرافیت را تحت شرایط دما و فشار خیلی بالا فشرده سازی انجام داده و انواع بلوک های گرافیتی در مقاطع مختلف تولید کنند.

ماشینکاری بلوک های گرافیتی

در تمام برنامه های ذکر شده در بالا ، در مواردی که به اجزای مهندسی با دقت بالا نیاز است ، تشخیص مشکلات ماشینکاری سیلیکون کارباید مهم است. این ترکیب با وجود سختی بالایی که از خود نشان می دهد ماده ای نسبتاً شکننده است و فقط با استفاده از تکنیک های سنگ زنی الماس قابل تراشکاری است.

بنابراین باید یک اپراتور ماهر و با تجربه عملیات ماشینکاری را انجام دهد زیرا روشهای نادرست می توانند باعث ایجاد آسیب در سطح زیرین و ایجاد ریز ترک هایی شوند که ممکن است منجر به خرابی زودرس شود زیرا اجزا تحت فشارهای عملیاتی زیاد قرار می گیرند

در مقاله بالا مفصل در مورد گرافیت توضیحات دادیم و گفتیم که در مکانیکال سیلها و روتاری جوینت ها نیز کاربرد دارد .

 

برای اطلاعات بیشتر منبع بررسی شود

منبع: https://rotaryjoint.ir

آموزش های همگانی...
ما را در سایت آموزش های همگانی دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمد سلحشوری shoreshirin بازدید : 117 تاريخ : 3 مهر 1401 ساعت: 17:43